.
شنبه 6 خرداد 1396.
امروز
السبت 2 رمضان 1438.
مطابق با
May 27 2017.
و میلادی

گفتگوی همشهریان قدسی در وظایف شوراها6


خلاصه ای از مباحث شب گذشته تالار گفتگو مربوط به بند 27 شرح وظایف شورا:

27-  تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری:

ناصر امیرلو:
یکی از مهمترین وظایف مسئولین منطقه ای و استانی و نهایتا کشوری ....تامین رضایت شهروندان از جهت امنیت...رفاه و معیشت اونهاست...
در بسیاری از موارد جهت جلب رضایت عمومی باید کارهای ریشه ای با برنامه ریزی بلند مدت انجام داد ....
ولیکن چند مورد هم وجود داره که تاثیر آنی (در کوتاه ترین زمان) بر رضایت عموم داره...از آن جمله نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی و قیمت اقلام معیشتی قوت غالب جامعه است..

بنابراین تصویب نرخ کرایه و خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی باید به گونه ای باشد که علاوه بر جلب رضایت مالکین  وسایل نقلیه رضایت عمومی را نیز تامین نماید

در شهرقدس مصداق این بند فقط مختص کرایه تاکسی های درون شهری است ....
نرخی که گاها با ارقامی تصویب می شود که عملا رانندگان و مسافران را با مشکل پرداخت پول خرد مواجه میکند...مثلا کرایه ۵۷۵ تومانی....

متاسفانه نرخ تاکسی های درون شهری با توجه به مسیرهای تعریف شده همخوانی نداره....گاها مسیرهای طولانی کرایه ای مساوی با مسیرهای کوتاه دارند....

بدیهی است نرخ مصوب تناسب عقلانی و منطقی با تورم و سطح درآمد عموم باید داشته باشه و صرفا تعریف یک فرمول افزاینده که در ابتدای سال اعمال شود کاری غیر اصولی است

شهرقدس در مقایسه با بسیاری از شهرستان ها دارای نرخ کرایه تاکسی بالایی است....با توجه به طول مسیرها

راه حل اصولی در کل دنیا نرخ کیلومتری است که متاسفانه کشور ما با اون بیگانه است...تاکسی متر

بله ....گاها شاهد نرخ هایی هستیم که عملا از واحد پول عمومی حذف شده ....مثلا ۲۵ تومان باقی مانده از ۶۰۰ تومان

شورا میتواند با هماهنگی اتحادیه تاکسی رانی بسته های ترمیمی برای رضایت تاکسی داران در نظر بگیره و در عوض نرخ متعادلی به نفع عموم مصوب کنه

نبود اتحادیه های مستقل و واقعی باعث میشه حقوق رانندگان تضعیف بشه.


ابوالفضل پورهاشمی:
در بند ۲۷ که گاها به دلیل عدم توجه گاها بسیار حاشیه ساز میشود و عدم توجه باعث دلخوری عام مردم میشود

چیزی که در شهرستان بسیار مشهود است اینکه عام مردم شاید بر حسب عادت علاقهمند هستند با یک نرخ کرایه کل شهر رو بپیمایند در صورتی که در شهرهای بزرگ بر حسب مقدار مسافت طی شده و  میزان استهلاک و تورم  مصوب میشود

با توجه به اینکه خوشبختانه ما مناطق مشخصی داریم میتوان بگونه ای عمل کرد تا طرفین یعنی هم مردم و هم رانندگان تاکسی راضی باشند

بله البته یکی از اولین عوامل نارضایتی طرفین تصویب نرخی است که بدون توجه به پول رایج مورد استفاده قرار میگیرد

در خلاصه بند۲۷ ساماندهی نرخ ها و مسیر ها و ایجاد نظم بهمراه افزایش کیفیت خدمت ارائه شده و ایجاد پایانه ی مرکزی با محوریت میدان قدس رو صلاح میدانم

منظورم مکان فعلی آن است

علی افتخاری:
تو بحث تصویب نرخ تاکسی ها عوامل بسیاری موثرند که باید تمام این عوامل رو در نظر گرفت.و معمولا شوراها به جهت هماهنگی با برنامه های دولت نرخ تاکسی ها رو برابر با نرخ تورم در نظر میگیرند که به نظرم کار درستیه

بسیاری از این موارد رو مسافرکشهای شخصی ایجاد میکنند وگرنه برای تاکسی ها مسیرها مشخصه

کلا حمل و نقل عمومی تو شهر ما تعریف مشخص نداره

به نظر بنده با توجه به اینکه شهر ما از نظر وسعت گسترده نیست میتوان برنامه هایی بسیار ساده برای بحث حمل و نقل داشت که البته خارج از این بحثه و انشالا در آینده بهش میپردازیم

البته این موضوعو به راحتی با رند کردن هنگام تصویب میشه حل کرد

با توجه به اون چیزی که هست مثلا تو نرخ ۵۷۵ عقلا باید رند بشه به ۶۰۰در صورتی مه نرخ اگر ۵۲۵ می بود باید رند میشد به ۵۰۰

تو شهر ما با توجه به وسعت چند نرخی بودن جوابگو نیست

و مسیرها نیز تقریبا یکسانند اینکه میبینید بعضی مسیرها بیشترند اونها معمولا مسیرهای تعریف شده نیستند و اصطلاحا دو مسیر حساب میشن که مسافرکشا بخاطر کمی مسافر دو مسیرو یک مسیر حساب میکنند

بله دقیقا ولی تو بحث تصویب باید کمی آینده نگری هم کرد و کلان تر دید و تا میشه روند اجرایی اون هم بررسی بشه

کریمی پاشا:
مسیر سرعمارت تا انتهای عمارت و مسیر میدان قدس تا میدان امام حسین

تصویب کرایه که خورده داشته باشد ولی امکاناتی​ مانند کارت شهروندی و کارتخوان در تاکسی ها نصب و برایشان تهیه نگردد باعث شبه در درآمد و نارضایتی برای مسافرین در بر دارد

البته به تصویب نرخ کرایه ارتباط ندارد علاوه بر تاکسی متر مکان یابی پایانه تاکسی و اتوبوس می‌تواند مسیر ها را ساماندهی منصفانه کرد و چون مسولین رصد می کنند عرض می کنم زیر پل ورودی مناسب ترین محل برای ایجاد پایانه شهری می باشد در دستور کار شورا قرار گیرد کمک بسیار مناسبی برای شهری آباد خواهد بود

هادی سعیدی:
عدم تناسب کرایه های تاکسی در مسیرهای طولانی و کوتاه با هم سبب شده رانندگان تاکسی ها خود اقدام به درخواست کرایه های بیشتر و به قول خودمونی یه کورس و دو کورس و... نمایند که متاسفانه ناهنجاری های اجتماعی و جنگ اعصاب و روان بین شهروندان ایجاد مینماید اضافه کنیم به اون عدم تصویب نرخ صحیح تا مردم با مشکلاتی نظیر پول خرد و ... مواجه نشوند

تنها خدمتی که از جانب تاکسیرانی صورت میپذیرفت بیمه رانندگان بود که خداروشکر اونم قطع شده و باید عزیزان تاکسیران بیمه هاشونو آزاد پرداخت کنن

بله دقیقا الان اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه و سازمان تاکسیرانی بر سر متولی بودن آژانسها باهم اختلاف نظر دارند و متاسفانه باز هم آسیب آن گریبانگیر رانندگان عزیز شده

راننده میگه مسافر بایر خرد داشته باشه و مسافر میگه راننده کلا معضلیه بهترین روش استفاده از دستگاههای پرداخت الکترونیکی و امثالهمه.

پیرنیا حکیم:
سلام حقیر شاهد بگو مگو بابت نداشتن پول خورد توسط مسافر و راننده بودم و حتی منجر به درگیری هم شده

خود راننده از قصد تهیه نمیکنه تا رند بگیره

البته عده ای هم واقعا منصف هستن و رعایت میکنن

عدم نظارت تاکسیرانی باعث شده که راننده ها ی عزیز در بعضی ایستگاهها اقدام به استخدام شخصی کردن که از حقشون جلوی مسافر کشهای شخصی دفاع کنه و متحمل هزینه اضافه ای شدن.

امیر شکری:
هزینه مردم میرود بالا چون یک مسیر اضافه میشود ودر ضمن مسافر کشهای شخصی مسافرها را نمی گذارند به انجا  برسند وراننده زحمتکشیکه خون دل خورده بعد از ۱۰الی ۲۰ سال مسیرو راه اندازی کرده ضرر میکند

زمانیکه تاکسیرانی دستگاه پز روی تاکسیها نسب نکند راننده های زحمتکش مقصر نیستند مثلا خط های برون شهری در کل روز۵۰نفر سوار میکنند جمعش مبلغ ناچیزی میشود پس نتیجه میگیریم راننده مقصر نیست مقصر یا تاکسیرانی یا اتحادیه الکی رانندگان که برای اخذ پول الکی از رانندگان تاسیس شده وهیچ امکاناتی به رانندگان ارایه نمی کنند.

سردار:
چرا تاکسی رانی پول خورد های کمیته امداد رو نمیگیره و بین راندها توزیع نمیکنه تا این مساله کمتر پیش بیاد .

من خودم سوپر مارکت دارم و به راحتی پول خورد تهیه میکنم تا مدیون کسی نباشم حتی پول پنجاه تومانی و بیست و پنج تومانی اون وقت رانده که به راحتی میتونه به کمیته امداد مراجعه کنه و تهیه کنه خودش رو مدیون میکنه و تاکسیرانی هم نه دستگاهی که این مشکله مردم رو حل کنه نمیخواهیم .


عباس عباسی:
بنظر بنده روش قیمت گذاری تاکسی های داخل شهر باید قانونی داشته باشه که تاکسی داران و مردم کمترین ضرر و کنند و هیچ دلیلی نداره که همه مسیرها با یک قیمت نرخ گذاری شوند .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درصدپیشرفت وعده های نماینده محترم شهرستان

پیشرفت پروژه های شهر

مقایسه اعضای شورای اسلامی شهرقدس در دوره های چهارم و پنجم...###...جنایتی که 30 سال پیش در قلعه حسن خان اتفاق افتاد و قاتل آن امروز اعدام شد...###...فاضلاب کثیف شهر و سخنی با نماینده مردم شهرقدس...###...قلعه حسن خانه ، انگار نه انگار......###...افتتاح بزرگترین آمفی تئاتر غرب استان تهران در شهرقدس...###...گفتگوی همشهریان قدسی در وظایف شوراها 13...###...گفتگوی همشهریان در وظایف شوراها 12...###...وظایف واختیارات شوراهای شهر11...###...گفتگوی همشهریان در وظایف شورا10...###...گفتگوی همشهریان قدسی در وظایف شوراها 9...###...وظایف واختیارات شوراهای شهر 8...###...وظایف واختیارات شوراهای شهر 7...###...گفتگوی همشهریان قدسی در وظایف شوراها6 ...###...گفتگوی همشهریان قدسی در وظایف شوراها 5...###...چی رو از کجا بخریم؟ (بازارهای تهران)...###...از سیزده بدر تا شورای شهرقدس...(یک چشم انداز روشن)...###...گفتگوی همشهریان در وظایف شورا4...###...بحث های همشهریان در وظایف شورا3...###...8 نکته جالب در مورد انتخابات شورای امسال ...###...خلاصه ای از بحث های شورایی 2

درصد جوابگویی ادارات شهر به گروه مطالبات مردمی بازتاب قدس

آمار بازدیدسایت

192253
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه جاری
بازدید کل
784
894
8087
27498
192253

آی‌پی شما: 107.22.26.172

همراهان هم اکنون بازتاب

ما 73 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

کانال بازتاب قدس